Wij zijn veilig aangekomen! - Reisverslag uit Delhi, India van Sanderenlynn Reeuwijk - WaarBenJij.nu Wij zijn veilig aangekomen! - Reisverslag uit Delhi, India van Sanderenlynn Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Wij zijn veilig aangekomen!

Door: salyopreis

Blijf op de hoogte en volg Sanderenlynn

16 Oktober 2015 | India, Delhi

Hell Yeahh.. ze zijn er.. en HOE.. Lees dat snel...

Hallo allemaal!

Wij zijn veilig aangekomen in Delhi! We hadden nog weinig besef dat we echt op reis waren en dat het echt begonnen was, we hadden nog meer het idee dat we op een 'gewone' vakantie waren. Nou dat besef is er meteen goed ingestampt door de ratjes hier! We stapten uit het vliegveld en wij wilde met de metro naar New Delhi gaan. Er kwam een mannetje naar ons toe dat dat niet mogelijk was omdat er een Hindi festival is in Delhi. Dus hij stopte ons in een taxi, prijs afgesproken om naar New Delhi te gaan. Onderweg meteen goed van Delhi kunnen genieten, druk, vol, vies, waanzinnig maar helemaal geweldig!! Alleen alle wegen naar New Delhi waren afgesloten dus hij bracht ons naar een tourist office. Hier op kantoor gezeten en het mannetje daar zei dat er geen hostels of hotels meer waren door het festival, we konden ook geen trein meer pakken naar een andere plaats, we konden niet terug naar het vliegveld zonder een ticket en het was ook niet veilig om op straat te lopen, onze enige optie die we hadden was een busje huren en om 2 weken gepland door Rajasthan te rijden voor een klein bedrag van 1200 EURO per persoon!!! Nou dit ging dus absoluut niet gebeuren voor ons!! Dus wij wilde hier weer weg gaan. Wij waren deze mannetjes helemaal beu dus gingen met een riksja verder. Dit mannetje zei ook dat deze mensen niet te vertrouwen waren en dat hij ons naar andere toeristen zou brengen. Enige tijd rondgereden, zet hij ons weer bij dezelfde bureau af!! Dus wij boos worden dat dit nergens op sloeg en dat we ergens anders heen wilde. Toen heeft hij ons bij een ander toerist office afgezet. Deze man zag al meteen dat wij behoorlijk gestresst en moe waren en geen zin meer hadden in al deze flauwekul. Hij pleegde wat telefoontjes en regelde een riksja naar een mooi hotel! Hier zagen we ook pas voor de eerste keer westerlingen. Helemaal gebroken plofte we op een prachtig bed neer! Nadat we ons vochtbalans weer op peil hadden gebracht, want we waren intussen behoorlijk uitgedroogd. Dit alles had namelijk al zo'n 3 uur geduurd en wij nog geen druppel gedronken hadden sinds het vliegtuig.

Voor ons hotelletje op straat gezeten, deze straat is een grote 'autogarage' of 'staalplaat bewerking'. Prachtig om te zien hoe ze allemaal in de weer zijn met iets wat wij alleen nog maar rotzooi kunnen noemen. Nadat we weer wat bijgekomen waren zijn we de straat op gegaan op zoek naar een simkaart en internet. Internet intussen dus gevonden, simkaart is nog een raadsel. Onze eerste indrukken zijn even goed echt fantastisch, maar lang zullen we niet in Delhi blijven! Vanavond even met andere backpackers praten wat zij allemaal gaan doen.

Tot het volgende verhaaltje, veel liefs van Sander en Lynn

• 16 Oktober 2015 - 14:27

Claire:

Haha prachtig! Welkom in India :)
    Hoor het al, absoluut niets veranderd hihi
    Geniet, geniet, geniet en laat alle fratsen maar lekker op jullie afkomen!

• 16 Oktober 2015 - 14:44

Ilaisa:

Gelukkig hebben jullie uiteindelijk een goede plek gevonden om te overnachten na die lange reis en pogingen van hun om jullie af te zetten! ;) Heel veel plezier en geniet er van samen!!

• 16 Oktober 2015 - 14:55

Marian :

Yeeh wat een gedoe

• 16 Oktober 2015 - 19:29

Britt:

hahah wat n begin... Maar gelukkig komt altijd alles goed en is dit dus ook weer goed gekomen! Geniet er lekker van.. XX

• 16 Oktober 2015 - 20:01

Beppie Velthuizen:

Tjongejonge, jullie hebben meteen bewezen dat je stevig in je schoenen staat. Gelukkig helemaal goed gekomen. Een fijne tijd gewenst!

• 16 Oktober 2015 - 23:25

Mic En Jaz:

Heee lynnie en sander! Wat leuk om zo snel al een berichtje te krijgen!! En fijn dat jullie veilig zijn aangekomen... goed gefixt uiteindelijk een mooi hotel! En mooi niet in de gekke fratsen getrapt hihi..ga zo door lekker genieten samen!!

• 17 Oktober 2015 - 00:22

Denny En Aniek:

Wauw wat een belevenissen meteen! Heftig hoor. Maar wel gaaf! Laat alles maar lekker op jullie afkomen!

Liefs Denny en aniek

• 17 Oktober 2015 - 08:15

Wendy En Stefan:

Haa! Leuk om het eerste verhaal te horen van jullie reis! Alleen minder van die oplichter, maar dat zal daar wel vaker voorkomen. Wel extra lekker om bij jullie mooie hotel aan te komen

• 17 Oktober 2015 - 13:40

Erwin:

Hoi Sander en Lynn,

Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen !
    Blijf goed op jullie zelf passen en laat je geen loer draaien door de plaatselijke bevolking. Ze zijn dol op die westerse backpackers !

Heel veel plezier en reisgenot en ik blijf jullie belevenissen graag volgen !
    Tot het volgende verslag dan maar.

Greetz Erwin